Servicemonteur Jan van Goor:

“Onderscheidingen doen me weinig”

Servicemonteur Jan van Goor (52) combineert vakmanschap met een flinke dosis nuchterheid. Dat leverde hem twee keer de titel ‘Glaszetter van het Jaar’ en een Zilveren Glaszetruit op.

Hoe word je een prijzenpakker in het glaszetvak?
“Door gedurende vijf jaar een minimale kwaliteitsscore van 95 procent te halen. Blijkbaar had ik dat.’’ Hoe verklaar je dat? “Tja, ik doe eigenlijk maar gewoon mijn werk. Ik maak ook echt wel eens een foutje hoor, maar ik wil mijn werk gewoon netjes afleveren.’’

Wat betekenen die prijzen voor je?
“Nou, het is natuurlijk mooi, maar ik geef er niet zo veel om. Bij de Zilveren Glaszetruit kreeg ik ook 700 euro vakantiegeld, maar dat heb ik weggegeven. Ik ga nooit op vakantie. We gingen wel met alle genomineerden uit eten, dat was erg leuk. Ik waardeer mijn werk om de vrijheid die het geeft en het feit dat ik veel mensen spreek. Bovendien zijn mensen altijd blij als je komt, dat is leuk werken.’’

Je zit inmiddels zo’n 15 jaar in het vak en je hebt er nog zo’n 15 te gaan. Hoe zie jij de toekomst bij Service Glasherstel OverGelder?
“Ik blijf dit graag doen. Ik heb goede collega’s en doordat we steeds meer geautomatiseerd werken, bijvoorbeeld met behulp van kranen, wordt het

Reageren

stuur dan een e-mail naar

firstglass@sghog.nl
Links