All ALert Services brengt no-nonsensecultuur naar glasbranche

Onafhankelijke specialist in schadeafhandeling

Met All Alert Services komt een gloednieuwe meldkamer voor glasschades op de markt. Oprichters Lennard Boos en Tom van der Velde: “Alles draait om de klant zo snel mogelijk helpen, zonder gedoe.”

Prettig
Van glasschade wordt niemand vrolijk. Maar een goede afhandeling kan een hoop leed verzachten. Daarom richtten Lennard Boos en Tom van der Velde All Alert Services op, een meldkamerservice die glasschade van melding tot herstel en van facturatie tot rapportage afhandelt. Ieder uur van de dag, 365 dagen per jaar. “Voor landelijke en regionale klanten’’, vertelt Lennard Boos. “Maar voor wie we ook werken. Voor ons geldt altijd dat we schadeafhandeling zo efficiënt en prettig mogelijk maken voor de klant. Van begin tot eind. Zonder gedoe.’’

Specialisten
Dat begint met een gespecialiseerd team, zegt Van der Velde. “We werken met ervaren experts, die precies weten wat er speelt, met welke vragen je zit en wat de juiste vervolgstappen zijn. In welke branche dan ook. Van grootwinkelbedrijven tot woningcorporaties en van scholen tot VvE’s.” Daarnaast zijn de juiste partners belangrijk. “We werken met kritisch geselecteerde glasherstelbedrijven die staan voor kwaliteit. Zodat je altijd kunt vertrouwen op professionele, vakkundige montage.’’

IT-systeem
All Alert Services behaalt een groot deel van de efficiëntie echter via de digitale weg. Met innovatieve software (Microsoft Navision) die aansluit bij de wensen uit de markt: 3.0 Alert Facilities. “Onze software is ontwikkeld door deskundigen in de glasschade-afhandeling’’, zegt Boos. “Het ondersteunt klanten maximaal bij intakes, helpt herstelbedrijven snel en eenvoudig te registreren en facturen en rapportages worden razendsnel en bijna automatisch gegenereerd. Opdrachtgevers kunnen de ‘open’ software zelfs koppelen aan hun eigen systemen en naderhand zien ze in enkele klikken het dossier, zodat ze altijd precies weten waarvoor ze hebben betaald. Wel zo transparant.’’

Veelzijdig
All Alert Services werkt voor landelijke én regionale partijen. “Landelijk vormen we het eerste aanspreekpunt voor winkelketens of (klanten van) verzekeraars. Regionaal ondersteunen we glasherstelbedrijven bij de administratieve afhandeling van schadegevallen. Onder hun eigen naam, maar met onze expertise”, aldus Van der Velde. Die veelzijdigheid in opdrachtgevers heeft belangrijke voordelen. Hierdoor kan All Alert Services aan de hand van wensen en eisen uit de praktijk de dienstverlening steeds verder verfijnen.

Niets bijzonders
Van der Velde en Boos kijken er naar uit om van start te gaan. Al hebben ze moeite hun werk als iets bijzonders te zien. Boos: “We willen juist zo min mogelijk poeha er omheen hebben. Wij geloven dat mensen gewoon zo snel mogelijk en zo goed mogelijk geholpen willen worden. Dat is precies wat we gaan doen.’’

Reageren

stuur dan een e-mail naar

firstglass@sghog.nl