BOWA en Service Glasherstel OverGelder

VITRIS-app maakt glassector transparanter dan ooit

De VITRIS-app van automatiseerder BOWA en Service Glasherstel OverGelder maakte een einde aan de papierstapel in de glasherstelsector. Daarmee werd de markt niet alleen effectiever, maar ook eerlijker.

Digitalisering
Het klinkt inmiddels hopeloos ouderwets, maar tot 2013 was het in de glasherstelbranche gebruikelijk om alle intakes, orders en facturen op papier te regelen. Daar werd in één klap een einde aan gemaakt met de komst van de VITRIS-app. Met deze app, die werd ontwikkeld door automatiseerder BOWA en Service Glasherstel OverGelder, werden vrijwel alle administratieve taken omtrent glasherstel gedigitaliseerd.

Efficiëntie
De VITRIS-app betekende een enorme efficiëntieslag voor glasherstelbedrijven. De papierwinkel kon de deur uit, servicemonteurs liepen nu allemaal met een mobiele device waarmee ze alle relevante gegevens direct konden registreren. De gegevens werden direct geaccordeerd op kantoor, bestellingen konden worden doorgevoerd en facturen worden uitgeschreven. Resultaat: korte doorlooptijden en minder administratiedruk.

Waardevoller
Het was wachten tot de VITRIS-app de glasbranche zou veroveren. En dat doet het nu. Steeds meer herstelbedrijven zien in de app dé uitgelezen kans om efficiënter te werken. Die efficiëntie is namelijk niet alleen makkelijk, het vergroot ook je waarde voor de klant. Het geeft je de kans razendsnel te schakelen. Binnen enkele minuten is een ruit opgemeten, ingevoerd en besteld. Dat is zeker op momenten van spoed een enorme verbetering met voorheen, toen het zeker een dag langer duurde.

Transparanter
Tegelijkertijd dwingt de VITRIS-app de sector ook tot eerlijkheid en transparantie. Het verzamelt alle gegevens van een schadegeval, creëert een bon en vormt per schade een dossier waarin elk detail van de afhandeling wordt genoteerd. De klant kan de bon digitaal goedkeuren en dossiers direct en ook naderhand inzien. Zo houd je als opdrachtgever altijd grip op de administratie.

Innovatie van de markt
De VITRIS-app blijft zich constant doorontwikkelen met input vanuit de beroepsgroep. Zo is het tegenwoordig ook mogelijk om bijbehorend schilderwerk direct te registreren. De mannen van BOWA zitten in ieder geval niet stil. Na hun succes op de Nederlandse markt is hun volgende uitdaging om ook glassectoren buiten de landsgrenzen te helpen efficiënter, transparanter en innovatiever te worden.

Reageren

stuur dan een e-mail naar

firstglass@sghog.nl