Midglas en De Glaslijn willen dat klant aan één telefoontje genoeg heeft

“Glasherstelbedrijven zijn onze visitekaartje”

Midglas is de grootste glasverzekeraar van Nederland. En omdat ze grootte minder belangrijk vinden, willen ze vooral bekend staan als de beste glasverzekeraar. Daarom staat het vizier vol-ledig op klanttevredenheid, door passende verzekeringen en vakwerk, ook van partners.

Ontstaan
Midglas vindt zijn oorsprong in de Bredase binnenstad, aan het begin van de twintigste eeuw. Toenmalige middenstanders zagen zich genoodzaakt hun glaswerk te verzekeren en richtten glasverzekering ‘De Hanze’ op. Na een tijdelijke omdoping tot de Coöperatieve Bredase Diocesane Hanze-Glasverzekering, kreeg het in 1935 de naam Glasassurantie Maatschappij Midglas (naar MIDdenstand GLASverzekering). Dit werd in 2016 Midglas Glasverzekeraar.

Marktleider
Inmiddels is Midglas uitgegroeid tot de grootste glasverzekeraar van Nederland, met klanten als vastgoedbeheerders, woningcorporaties, VvE’s en MKB-vastgoedbeheerders. Een aantal dat groeit, vertelt algemeen directeur Jurgen Quaars. “Daar zijn we erg blij mee, omdat we juist in een tijd zitten waarin mensen vaker overwegen risico’s zelf te dragen in plaats van het afsluiten van een schadeverzekering. Door concurrerende premies en een hoge mate van service weten we gelukkig toch veel klanten te overtuigen. We leveren gewoon een goed product.’’

Kennis
Na 106 jaar glasverzekeringen ligt de kracht van Midglas in kennis en ervaring. “We weten niet alleen veel van glas, we kennen de markt, denken graag mee over preventieve maatregelen en ontlasten de klant volledig bij schadeherstel.’’ Eén telefoontje moet genoeg zijn. Vooral op het moment dat het er écht om gaat: bij een schademelding. “Onze medewerkers bij de Glaslijn controleren al aan de telefoon de dekking en de polisvoorwaarden, waardoor de klant direct weet of en hoe hij geholpen kan worden. Daarop ondernemen we direct actie en sturen we een van onze herstelpartners. De afhandeling wordt volledig door De Glaslijn gedaan. Dit scheelt klanten veel moeite en tijd.’’

Klanttevredenheid
Dit leidt tot een uitstekend imago in de branche. Midglas heeft een uitstekende solvabiliteit, waardoor klanten altijd bijgestaan worden. Bovendien was bij 44.000 schademeldingen in het afgelopen jaar het aantal klachten op twee handen te tellen. De ambitie is om nóg beter te worden. “We willen de beste glasverzekeraar van Nederland zijn. Dat doen we door scherpere premies, maar vooral door onze service. We helpen klanten risico’s verkleinen en werken met een kleine flexibele groep deskundige medewerkers, waardoor we altijd maatwerk kunnen leveren.”

Vertrouwen
Belangrijke factoren in de waardering voor Midglas vormen de herstellers als Service Glasherstel OverGelder. “Zij zijn in hun regio onze visitekaartjes. Zij komen bij de klanten en bepalen voor een groot deel onze goede naam. Daarom is De Glaslijn heel secuur in het kiezen van herstelpartners. We werken alleen met goede, professionele organisaties met een representatief voorkomen. Service Glasherstel OverGelder is daar een goed voorbeeld van. Zij vormen een deskundige organisatie, met korte lijnen en duidelijke communicatie.’’

 

Alles geregeld met één telefoontje
Je kent het gedoe bij verzekeringskwesties: schadeformulieren, offertes, tijd, moeite… zaken waar je meestal niet op zit te wachten bij schade. De Glaslijn, partner en meldkamer van Midglas, neemt daarom een groot deel van dit werk over.

Met één telefoongesprek worden door één van de 12 medewerkers de dekking en de voorwaarden gecontroleerd, het herstel geregeld en de financiële afhandeling verzorgd. Zo word je als klant volledig ontlast van de administratieve bijkomstigheden en wordt de schade zo snel mogelijk verholpen. Snel, makkelijk en duidelijk.

Reageren

stuur dan een e-mail naar

firstglass@sghog.nl