Reserveer hier uw BouwBeurs-tickets

Heeft u nog geen toegangskaarten voor de BouwBeurs 2019 weten te bemachtigen? Service Glasherstel OverGelder nodigt u graag uit om ons te komen bezoeken van 4 t/m 8 februari op het GlasPlein (stand 10A022).

Service Glasherstel OverGelder deelnemer van het GlasPlein
De glasbranche slaat de handen ineen. OnderhoudNL en Bouwend Nederland Vakgroep GLAS presenteren zich op de BouwBeurs met een fantastisch GlasPlein. Er worden verschillende mogelijkheden en aspecten van glas gepromoot door middel van productpresentaties en korte workshops. Ook wordt er aandacht besteed aan werkgelegenheid in het glas voor zij-instromers en scholieren. U bent van harte welkom aan de netwerktafel van Service Glasherstel OverGelder.

Het GlasPlein is zeker ook interessant voor architecten, woningbouwverenigingen, vastgoedbeheerders, technische ontwerp- en adviesbureaus bouwbedrijven en groothandelaren. Op donderdag 7 februari zal tevens de uitreiking van de Glas Award plaatsvinden.


Schrijf u snel in via bovenstaande link en ontvang gratis toegangskaarten van Service Glasherstel OverGelder. Wilt u volledig op de hoogte blijven van onze deelname aan de BouwBeurs? Volg dan het laatste beursnieuws op deze website of op www.serviceglasherstelovergelder.nl Bent u benieuwd naar alle andere deelnemers van het GlasPlein? Kijk dan ook op: www.glasplein.nu

Nominatie ‘Inzamelpunt van het jaar’ 2018

Trots kunnen we meedelen dat Service Glasherstel OverGelder (Hoogeveen) genomineerd is voor ‘Inzamelpunt van het jaar’. Op 7 februari om 13.00 uur wordt de winnaar bekend gemaakt op het GlasPlein tijdens de BouwBeurs in Utrecht (Hal 10, standnummer A022).

Dit jaar introduceert Vlakglas Recycling Nederland (VRN) de Award voor Inzamelpunt van het jaar. Het inzamelpunt dat gedurende 2018 de meest ideale vulgraad liet zien wordt beloond met een schitterende glazen award. Maandelijks wordt hiervoor al een heerlijke taart uitgereikt, maar er zijn bedrijven die het altijd goed doen en die wil VRN extra in het zonnetje zetten.

Een optimale vulgraad draagt immers bij aan een beter milieu. Een te volle container mag en kan niet vervoerd worden waardoor de transporteur nog een keertje terug moet komen. Een te lege container betekent vaker rijden dan noodzakelijk. Beiden leveren onnodig transport op en dus een belasting voor het milieu.

Tickets voor de toegang van de BouwBeurs kunt u hier gratis aanvragen.

Ambachtsman met liefde voor glasbewerking

In de tijd van massaproductie, efficiency en technologische vooruitgang vind je heel soms nog een ouderwetse ambachtsman. Maak kennis met Rein de Groot, specialist in glas-in-lood.

‘Rustig aan’
Het was de bedoeling dat hij minder zou gaan werken, toen Rein de Groot zijn vlakglashandel eind jaren ’90 verkocht. Niet meer dag-in dag-uit aan de slag, maar rustig bezig zijn met zijn hobby glasbewerking. Dat liep even anders. “Ik werk nu nog harder dan toen’’, lacht de inmiddels 68-jarige glasbewerker. “Meestal zes, soms zeven dagen in de week. Er is na de recessie ontzettend veel vraag naar bijzonder glaswerk. Er worden veel nieuwe gebouwen gebouwd, maar ook veel gerestaureerd. Daar komt veel werk uit voort. Gelukkig houd ik nog steeds van het werk.’’

Glasbewerking
‘Het werk’ is voor De Groot glasbewerking, in de breedste zin van het woord. “Ik maak glas-in-lood, gebrandschilderde ramen, kleinschalige sierglazen, etsen, stralen en zo nu en dan glasblazen.’’ Zijn opdrachtgevers lopen uiteen. “Ik werk veel voor aannemers en glasherstelbedrijven, restaureer voor monumentenzorg, maar maak ook verschillende ramen voor particulieren. Zo restaureer ik verschillende glas-in-loodramen voor Service Glasherstel OverGelder. In woningen, kantoorpanden en kerken. Bij kleine reparaties op locatie, maar ook vaak in mijn atelier.’’

Uniek werk
Als we De Groot vragen naar de grote waarde van zijn werk, dan heeft hij niet lang nodig om te antwoorden. “De veelzijdigheid en creativiteit vind ik het mooiste. Geen paneel is hetzelfde en geen opdracht is hetzelfde. Ik kan genieten van klussen waarbij ik gewoon maar iets bedenk, dat precies aansluit bij de wensen van de opdrachtgever. Dan kan ik wel trots zijn op
het resultaat.’’

Hobbelen
Juist in de tijd van efficiënte fabrieksprocessen, tijdwinst, sneller, meer en beter presteren is het fijn om te weten dat er ook nog échte ambachtslieden zijn zoals Rein de Groot. Maar met zijn 68 jaar zal hij toch ook wel denken aan stoppen? “Nee hoor, we laten de toekomst gewoon op ons af komen. We hobbelen gewoon door zolang we er nog plezier in hebben.’’ Laten we hopen dat dat nog lang duurt.

Prolongatie kwaliteitswaarborg

Service Glasherstel OverGelder beschikt opnieuw over de Kwaliteits Waarborg Glas (KWG). Met dit waarborg kan de klant erop vertrouwen dat bij glasherstel aan de hoogste eisen wordt voldaan.

De KWG werd in het leven geroepen om kwaliteit in de glasherstelsector te stimuleren. Partijen met de KWG garanderen dat ze beschikken over ISO 9001/140001, VCA, K1 (asbestverwijdering), interne opleidingen, kwaliteitscontrole en monitoring van klanttevredenheid. Bovendien wordt al het werk conform de geldende NPR- en NEN-normen verricht. Kortom: Service Glasherstel OverGelder is trots dat het de KWG opnieuw mag ontvangen.

1 2 3 7